Spiderwomen er to sambloggere som snuser rundt på verdensveven hver for seg, og som av og til finner noe de vil dele med hverandre, enten det er syke tanker eller syke bilder, eller av og til noe søtt. Som edderkopper flest lager vi ting av tråder, og vi spiser partnerne våre etter sex. Vi liker å vikle de som er mindre enn oss, eller dummere enn oss, inn i nett, og vi har til tider et avslappet forhold til sannhet.

mandag 7. april 2008

Ting jeg aldri skal spise: værballer


OK - jeg er tilhenger av at man skal utnytte ressursene best mulig, og jeg er enig i at vi ikke skal kaste ting som kan brukes. Og som så veldig mange andre nordmenn er jeg opplært og oppdratt til at vi ikke skal kaste mat, noe som resulterer i at jeg av og til kaster matavfallet med dypsvart samvittighet, mens jeg tenker veldig hardt på de stakkars sultne barna i Afrika.

Likevel, noen ganger tenker jeg at det er rett å kaste mat, sultne barn, eller ikke sultne barn, sløseri, eller ikke sløseri.

En av tinga jeg står over, og som inngår i serien ting jeg aldri skal spise, er værballer. Mulig at dette er en delikatesse tilberedt på den rette måten, men det skal jeg aldri finne ut.

Jeg mistenker mer at dette er noe tøffingene smaker på for å fortelle andre om det, bare for å se et glimt av vemmelse over den andres ansikt.

Hvis det skulle vise seg at jeg går glipp av noe av det beste som finnes, får det så være. For jeg vet hvordan de ser ut, og jeg vet hvor de kommer fra.

1 kommentar:

Anonym sa...

må si meg enig med der her, altså. Enkelte ting vil jeg bare ikke smake på! ;)