Spiderwomen er to sambloggere som snuser rundt på verdensveven hver for seg, og som av og til finner noe de vil dele med hverandre, enten det er syke tanker eller syke bilder, eller av og til noe søtt. Som edderkopper flest lager vi ting av tråder, og vi spiser partnerne våre etter sex. Vi liker å vikle de som er mindre enn oss, eller dummere enn oss, inn i nett, og vi har til tider et avslappet forhold til sannhet.

fredag 11. april 2008

Don't say hi, like a spider to a fly ...



I hele mitt liv har Rolling Stones vært aktuelle, og akkurat nå er de aktuelle fordi Martin Scorsese har laget filmen "Shine a Light". En annen grunn til at Rolling Stones alltid er aktuelle, er at de synger om edderkopper. Jeg liker gamle menn som synger om edderkopper.

Noen ganger tenker jeg at selv om jeg liker Rolling Stones, er jeg likevel litt glad for at de ikke er faren min - jeg tror jeg hadde blitt litt flau over å være i slekt med en gammel mann som kledte seg så lite aldersadekvat. Altså, ikke hvis faren min hadde vært Rolling Stones, men hvis han f.eks var rørlegger og sykla til jobben kledt som Keith Richards.

Og ikke et stygt ord om Keith Richards - jeg har til og med en soloplate med mannen i platesamlinga mi. Likevel, jeg måtte smile veldig da datteren min, en gang vi så RS på TV sa om Keith Richards: "Mamma, den gamle dama der er litt stygg..."

Og jeg tenker at det blir rart når Rolling Stones en gang pensjonerer seg, de har jo alltid vært der. Og selv om de blir litt mer mumieaktige for hver gang jeg ser dem opptre, er det noe trygt og bestandig over det, og det kan jeg like, i en verden som ellers er ganske full av døgnfluer.

3 kommentarer:

Orb Weaver sa...

Edder du er et geni - hvordan får du til å vise film?

Edder Kopp sa...

Ja, det er jeg. Men du er det du også, som superhelt og Spiderwoman har du evnene som skal til.
I feltet som heter embed på youtube står det en kode, den kopierer du og limer inn i innlegget ditt, mens du hvisker: "Spinne, spinne, edderkoppkvinne" tre ganger. Vips - film.

Orb Weaver sa...

jeg er litt skeptisk til den hviskingen, men ellers var jo rimet fint...