Spiderwomen er to sambloggere som snuser rundt på verdensveven hver for seg, og som av og til finner noe de vil dele med hverandre, enten det er syke tanker eller syke bilder, eller av og til noe søtt. Som edderkopper flest lager vi ting av tråder, og vi spiser partnerne våre etter sex. Vi liker å vikle de som er mindre enn oss, eller dummere enn oss, inn i nett, og vi har til tider et avslappet forhold til sannhet.

torsdag 10. april 2008

Ting jeg aldri skal spise: smalahove


Mens min kollega Orb tar seg av store spørsmål som dreier seg om demokrati og sånn, velger jeg å ta meg av viktigere ting i livet: mat. Jeg fortsetter min lille serie om ting jeg aldri skal spise. Forrige gang sa jeg noe om værballer, og jeg holder meg til det samme dyret, men en annen del av kroppen. Jeg skal aldri, aldri spise sauehode.

En av grunnene til det, er at det ser ut som om at det å spise smalahove innebærer mye slit for lite mat, og jeg er lat og foretrekker at ting kommer lett til meg.

En annen grunn, og det er kanskje den viktigste, er at jeg har problemer med å spise noe som ser på meg.

En ting er at jeg vet at det som ligger på bordet har vært en glad og lykkelig sau som pleide å breke litt for lammene sine før de skulle legge seg om kvelden, en annen ting er å møte blikket hennes.

Ordløst anklager hun meg for å ha gjort tvillingene morløse alt for tidlig, og tatt fra henne de fine turene hun pleide å ha i skog og mark. Og om jeg forklarer aldri så mye at jeg i alle fall ikke er typen som spiser værballer og at det derfor faktisk er litt min fortjeneste at hun fant en vær med ballene i behold som hun kunne formere seg med, hjelper det lite. En kan aldri vinne en diskusjon som involverer morløse tvillinger.

Derfor, altså, spiser jeg ikke smalahove. Fordi det er best for meg.

3 kommentarer:

Orb Weaver sa...

Jeg bryr meg i grunnen ikke om maten stirrer på meg - musklene rundt øynene er nemlig de beste fordi de er de best trente.

Edder Kopp sa...

Du hjerteløse kvinne - tenk på tvillingene....

Orb Weaver sa...

tja...de smaker sikkert enda bedre enn mamma'ns hode og far'ns baller...